E diel, 16 Qershor, 2024

TESTET PISA: PSE PO BIE KUALITETI I SHKOLLAVE?

Çdo tre vjet gjatë dy dekadave të fundit, analistët në OECD, një klub i vendeve kryesisht të pasura, u kanë kërkuar nxënësve në dhjetëra vende të bëjnë teste në lexim, matematikë dhe shkencë, që më mirë të krahasojnë cilësinë e shkollave të tyre. Askush nuk priste që raundi më i fundit i testimeve, i cili u krye me një vit vonesë në 2022, pas viteve të ndërprerjes së shkaktuar nga pandemia, të sillte lajme jo të mira. Një adoleshent mesatar në botën e pasur ka rënë rreth gjashtë muaj prapa në lexim dhe nëntë muaj prapa në matematikë, krahasuar me bashkëmoshatarët që kaluan teste të ngjashme në 2018, analizon The Economist, përcjell KDP.

Këto gjetje janë të gjitha më të zymta për shkak të tendencave dekurajuese që i paraprinë. Vitet e testimeve ndërkombëtare sugjerojnë se, kur goditi pandemia, adoleshentët tipikë në botën e pasur nuk ishin më të mirë se ata të shkolluar rreth 20 vjet më parë. Në lexim dhe shkencë, rezultatet mesatare kanë rënë për një dekadë, sipas standardit të OECD-së, edhe pse shpenzimet janë rritur. Pra, ka arsye të mira për të menduar se notat në testet e fundit (shpesh të njohura si testet e pizës) mund të kishin rënë edhe pa problemet që shkaktoi Covid-19.

Raporti i zymtë i shkollës duhet të mbledhë qeveritë për të përmbushur dy detyra. E para është rinovimi i programeve të “përmbushjes” së boshllëkut që krijoi pandemia. Të dhënat e publikuara në korrik sugjerojnë se në vitin më të fundit shkollor shumë nxënës në Amerikë nuk bënë përparim më të shpejtë se sa ishte normale përpara pandemisë. Rezultatet e PISA së këtij muaji sugjerojnë se rezultatet e Amerikës mund të kenë rënë pak më pak se në shumë vende të tjera – por kjo nuk do të thotë asgjë për miliona të rinj që megjithatë po i afrohen fundit të ditëve të tyre të shkollës me boshllëqe në aftësitë e tyre.

Detyra e dytë e qeverive është të kthejnë tendencat dëshpëruese afatgjata. Testet ndërkombëtare ofrojnë të dhëna se çfarë funksionon dhe çfarë jo. Zvogëlimi i madhësive të klasave shpesh është humbje parash; ka më shumë rëndësi të kesh mësues me cilësi të lartë. Buxhetet e arsimit mund të fokusohen më mirë. Në të gjithë vendet e pasura, nxënësit e pafavorizuar përballen me staf më pak të kualifikuar dhe mjaftohen me më pak libra. Ndryshimi i pjesës më të madhe të kësaj do të thotë të marrësh lobe të fuqishme, duke përfshirë sindikatat e mësuesve dhe prindërit e pasur. Në teori kriza ofron një mundësi të madhe për të bërë reforma të tilla.

Aq më tepër arsye për të ardhur keq që politikanët po i përqendrojnë energjitë e tyre diku tjetër. Qeveria e Britanisë e ka përshkruar performancën e nxënësve të saj në testet PISA si një triumf (si Amerika ajo është lart në tabelë).

Të fundit