Që një palë atlete të dorës së dytë të pritet të shiten për 2 deri në 4 milionë dollarë, ato duhet të jenë shumë të veçanta. Javën e ardhshme, një palë Nike Air Jordan 13, të veshura nga Michael Jordan, në ndeshjen e dytë të finaleve të NBA në 1998, një sezon i njohur si “vallëzimi i fundit (the last dance)”, do të dalin në ankand nga Sotheby’s dhe janë atletet më të vlefshme të shfaqura ndonjëherë në treg.
Përgatiti: Agon Neziri
“Në kohën e lojës Bulls ishin të vetëdijshëm se do të shpërbëheshin si një ekip, ata ishin të vetëdijshëm se ky ishte shansi i tyre i fundit për të fituar një kampionat të NBA së bashku,” “Dyfti që ne kemi është në fakt i vetmi çift i përshtatur me fotot MeiGray (MeiGray është vërtetuesi për NBA) nga çdo finale e NBA që është shfaqur ndonjëherë në ankand.”
Rekordi aktual i ankandit për një palë atlete në ankand, sipas Sotheby’s, është 1.472 milion dollarë në vitin 2021, gjithashtu për një palë të veshura nga Jordan. Fakti që Jordan 13 pritet të eklipsojë këtë rekord, flet jo vetëm për rrallësinë e tyre, por edhe për trashëgiminë e pabesueshme dhe të qëndrueshme të dizajnit më ikonik të atleteve të krijuar ndonjëherë. “Është diçka që do t’u tërheqë kokës së atleteve,” thotë Wachter, që do të thotë se ata tregojnë shenja se kanë zbukuruar këmbët e Jordanit në fushë. “Ata padyshim duken të veshura, por janë në gjendje vërtet të mirë duke marrë parasysh se prej sa vitesh janë.”
Pra, çfarë është ajo që Air Jordani bën kaq të veçanta? Vetëm historia e kaluar, subjekt i një filmi të ri, Air, me regji dhe me protagonist Ben Affleck së bashku me Matt Damon dhe Viola Davis, ishte i paprecedentë. Në kohën kur Nike iu afrua Jordanit, në vitin 1984, ai ishte ende një fillestar duke luajtur në Universitetin e Karolinës. Megjithatë, ata duhej të luftonin për ta bindur atë të nënshkruante me ta, pasi vetë Jordan ishte i prirur të nënshkruante me Adidas dhe në atë kohë Nike ishte një markë në vështirësi. Dizajneri i këpucëve dhe legjenda e Nike, Peter C Moore, u soll, duke skicuar dizajnin në pjesën e pasme të një pecete dhe lindi i pari Air Jordan. Ishte i pari nga 35 modele të ndryshme të Air Jordan që janë lëshuar në vitet që nga ajo kohë.
Shkathtësia atletike e Jordanit është padyshim një faktor kryesor në reputacionin e qëndrueshëm të këpucëve. thotë Drew Haines, drejtor tregtimi i atleteve dhe koleksioneve në StockX, tregu në internet dhe faqja e rishitjes për veshjet e rrugës dhe atletet. “E gjithë kjo kohë ka kaluar, dhe në të vërtetë askush nuk e ka arritur nivelin që ai ka mundur të arrijë në karrierën e tij”.
E pakrahasueshme, gjithashtu, është mitologjia që u zhvillua rreth vetë burrit dhe mënyra se si ai arriti në atë nivel. “Për shumë njerëz nuk ishte Christopher Reeve ai që të bëri të mendosh se një njeri mund të fluturonte, ishte Michael Jordan dhe ai nuk e kishte të vështirë ta bënte këtë”, thotë Jian DeLeon, ish-drejtor redaktues i revistës së atleteve dhe veshjeve të rrugës Highsnobiety. “Ai në fakt po e bënte atë në jetën reale pa pushim, dhe këto ishin këpucët me të cilat po e bënte.” Plus, Air Jordans “janë jashtëzakonisht më të veshura se pelerina e Superman-it ose të brendshmet jashtë pantallonave”. Trajnuesit ishin, thotë DeLeon për BBC Culture, “një përfaqësim i një manifestimi të veshur të madhështisë njerëzore”.
Shumë nga marketingu rreth këpucëve ishte më shumë si ai i një promovimi makine, thotë DeLeon, i cili nuk është i sigurt për numrin e saktë të palëve që zotëron – ai bleu pesë ose gjashtë në muajin e kaluar dhe ka diku 100 në total. . Në vitin 1989, u publikuan reklama, “stil Spike Lee”, siç thotë DeLeon, në të cilat Lee shfaqet si Mars Blackmon, personazhi i tij nga filmi i tij “She’s Gotta Have It”. Në reklama, ai pyet Jordanin se çfarë e bën atë lojtarin më të mirë në univers, dhe vazhdimisht thotë, “duhet të jenë këpucët!” Bashkëpunimi me Lee në reklama ishte një veprim i zgjuar. Ishte, thotë DeLeon, e paprecedentë që çdo markë të përdorte në mënyrë të tillë karakterin kulturor. “Mendoj se ishte momenti që, ‘ok, këto janë një simbol statusi’”, thotë ai.
Atletet fillimisht u ndaluan nga NBA për shkak të skemës së saj të ngjyrave kuqezi në një kohë kur organizata përcaktonte që atletet e lojtarëve duhet të ishin kryesisht të bardha. Kjo në mënyrë të pashmangshme krijoi vetëm një mistikë rebele rreth saj – është aftësia e atleteve për të marrë ngjyrë që mund të ketë ndihmuar gjithashtu në popullaritetin e saj afatgjatë. “Pavarësisht nëse ishte kutia e shputës apo kontrasti në swoosh apo jakë, mënyra se si mund ta dizenjoje dhe t’i bësh ngjyrat të shfaqeshin ishte jashtëzakonisht e dukshme në një mënyrë që ishte relativisht e re për atletet, dhe mendoj se kjo ishte pjesë e saj. ”, thotë DeLeon.
Natyrisht, ka pasur edhe sportistë të tjerë me linja këpucësh më parë. DeLeon tregon për Adidas Stan Smiths, të miratuar nga tenisti legjendar amerikan me të njëjtin emër, si dhe atletet e basketbollit me firmë Converse Chuck Taylor, e cila, sipas DeLeon ishte “arma e zgjedhur për atletët në NBA” në atë kohë. u lëshuan të parët Air Jordans. “Por ajo që e bëri linjën Jordan veçanërisht interesante është se atleti ka arritur gjithmonë të qëndrojë përpara dhe të ketë më shumë rëndësi se vetë këpucët.”
Nuk dëmtoi që tre vjet më parë, “The Last Dance” i Netflix kishte fillestarë të basketbollit, të cilët mezi e dinin se çfarë ishte një slam dunk, të mbërthyer ndërsa shikonin serialin dokumentar me 10 pjesë që tregonte ngritjen e Chicago Bulls me Jordanin në krye. StockX pa një rritje të pabesueshme të interesit rreth asaj kohe në verën e 2020.