Ndërsa prodhuesit e dezinfektuesëve të duarve nuk arrijnë ta furnizojnë sa duhet tregun në SHBA dhe Evropë, njerëzit në Turqi po kthehen kah një aromë tradicionale, aromatike që ka marrë një rëndësi krejt të re mes pandemisë koronavirus: kolonya, raporton BBC, përcjell KDP.
Kolonya ka qenë një simbol i çmuar i mikpritjes dhe shëndetit turk që nga Perandoria Osmane, dhe shpesh përshkruhet si aroma kombëtare e Turqisë. Tradicionalisht, kjo aromë e ëmbël e bërë me lule fiku, jasemini, trëndafili ose përbërës agrumesh është spërkatur në duart e mysafirëve ndërsa hyjnë në shtëpi, hotele dhe spitale; kur mbarojnë ushqimet në restorante; ose ndërsa mblidhen për shërbime fetare. Por ndryshe nga aromat e tjera natyrore, përmbajtja e lartë e alkoolit të bazuar në etanol mund të vrasë më shumë se 80% të mikrobeve dhe të veprojë si një dezinfektues efektiv i duarve.
Kështu që, kur Ministri i Shëndetësisë i Turqisë kampionoi aftësinë e kolonjës për të luftuar koronavirusin më 11 mars, ajo frymëzoi një valë të vëmendjes së mediave kombëtare duke provuar fuqitë e anti-Covid-19 të kolonjës. Në fakt, që nga rasti i konfirmimit të parë të koronavirusit të Turqisë në mes të marsit, disa nga prodhuesit kryesorë të kolonjës të vendit kanë thënë që shitjet e tyre janë rritur për të paktën pesëfish.
“Kolonya është efektive në mbrojtjen kundër koronavirusit sepse kur përmban të paktën 60% alkool, ajo shkatërron predhën e fortë të virusit,” tha Dr Hatira Topaklı, një mjek i familjes në Stamboll i cili shpjegoi se shumica e produkteve kolonya përmbajnë 80% alkool. Topakli gjithashtu vë në dukje se dezinfektuesit tregtar nuk janë aq të zakonshëm në Turqi sa në vendet e tjera. “[Kolonya është] gjithashtu efektive sepse është diçka që shumë njerëz tashmë kanë dhe është një pjesë e rutinave të tyre të përditshme. Ata nuk kanë nevojë të mësojnë një mënyrë të re për të mbrojtur veten kundër këtij virusi. ”
Sipas Kerim Müderrisoğlu, Drejtori i Përgjithshëm i Rebul Holding, i cili zotëron Atelier Rebul – një nga markat më të vjetra dhe më të famshme kolonya tregtare në Turqi – prodhimi i kolonya është mjaft i thjeshtë. Së pari, etanoli i pastër bëhet nga elbi i fermentuar, rrushi, melasa ose patatet dhe përzihet me ujë të distiluar. Pastaj, shtohet një aromë natyral si magnolia, limoni ose rozmarina, dhe lihet të ulet për një periudhë tre javore të pjekurisë përpara se të mbushet në shishe.
Ndërsa shumë prej nesh aplikojnë kolonjën vetëm ndërsa vetë-karantinohen, ajo megjithatë evokon një ndjenjë nostalgjike të afërsisë dhe kujdesit për njëri-tjetrin
Si zakon i mikpritjes me rrënjë të thella dhe simbol i shëndetit të mirë, kolonya ofron më shumë sesa një dezinfektues praktik – është një burim ngushëllimi për shumë nga miqtë e mi turk këtu në një kohë të pasigurisë.
Ndërsa sanituesit e duarve komercë janë të thatë në SHBA dhe Evropë, njerëzit në Turqi po kthehen në një aromë tradicionale, aromatike që ka marrë një rëndësi krejt të re mes pandemisë koronavirus: kolonya.
Me kuptimin “kolon”, kolonya ka qenë një simbol i çmuar i mikpritjes dhe shëndetit turk që nga Perandoria Osmane, dhe shpesh përshkruhet si aroma kombëtare e Turqisë. Tradicionalisht, kjo aromë me aromë të ëmbël e bërë me lule fiku, jasemini, trëndafili ose përbërës agrumesh është spërkatur në duart e mysafirëve ndërsa hyjnë në shtëpi, hotele dhe spitale; kur mbarojnë ushqimet në restorante; ose ndërsa ato mblidhen për shërbime fetare. Por ndryshe nga aromat e tjera natyrore, përmbajtja e lartë e këtij alkooli të bazuar në etanol mund të vrasë më shumë se 80% të mikrobeve dhe të veprojë si një dezinfektues efektiv i duarve.

Shitjet e kolonisë, “aroma kombëtare” e Turqisë, janë rritur që nga fillimi i pandemisë së koronavirusit sepse është gjithashtu një antiseptik (Kredia: tamayalper / Getty Images)
Kështu që, kur Ministri i Shëndetësisë i Turqisë kampionoi aftësinë e kolonisë për të luftuar koronavirusin më 11 mars, ajo jo vetëm që frymëzoi një valë të vëmendjes së mediave kombëtare duke provuar fuqitë e anti-Covid-19 të kolonjës, por gjithashtu bëri që radhët që shtriheshin afro 100 milion të formohen shpejt në kimistë dhe dyqane në të gjithë Turqinë. Në fakt, që nga rasti i konfirmimit të parë të koronavirusit të Turqisë në mes të marsit, disa nga prodhuesit kryesorë të kolonisë të vendit kanë thënë që shitjet e tyre janë rritur për të paktën pesëfish.
Që nga çështja e konfirmuar për herë të parë e coronavirus e Turqisë në mes të marsit, shitjet në kolonya janë rritur për të paktën pesëfish
“Kolonya është efektive në mbrojtjen kundër koronavirusit sepse kur përmban të paktën 60% alkool, ajo shkatërron predhën e fortë të virusit,” tha Dr Hatira Topaklı, një mjek i familjes në Stamboll i cili shpjegoi se shumica e produkteve kolonya përmbajnë 80% alkool. Topakli gjithashtu vë në dukje se dezinfektuesit tregtar nuk janë aq të zakonshëm në Turqi sa në vendet e tjera. “[Kolonya është] gjithashtu efektive sepse është diçka që shumë njerëz tashmë kanë dhe është një pjesë e rutinave të tyre të përditshme. Ata nuk kanë nevojë të mësojnë një mënyrë të re për të mbrojtur veten kundër këtij virusi. ”
Për të përmbushur kërkesën në rritje të aromës, më 13 mars qeveria turke ndaloi të kërkojë etanol në benzinë në mënyrë që të rritë prodhimin e kolonya dhe dezinfektuesve të tjerë shtëpiak, posaçërisht për të luftuar koronavirusin.

Kolonya ka qenë një simbol i shëndetit dhe mikpritjes që nga Perandoria Osmane dhe shpesh spërkatet në duart e mysafirëve ndërsa hyjnë në një shtëpi (Kredi: yalcinsonat1 / Getty Images)
Sipas Kerim Müderrisoğlu, Drejtori i Përgjithshëm i Rebul Holding, i cili zotëron Atelier Rebul – një nga markat më të vjetra dhe më të famshme kolonya tregtare në Turqi – prodhimi i kolonya është mjaft i thjeshtë. Së pari, etanoli i pastër bëhet nga elbi i fermentuar, rrushi, melasa ose patatet dhe përzihet me ujë të distiluar. Pastaj, shtohet një aromë natyral si magnolia, limoni ose rozmarina, dhe lihet të ulet për një periudhë tre javore të pjekurisë përpara se të shishet.
Ndërsa shumë prej nesh aplikojnë koloninë vetëm ndërsa vetë-karantinohen, evokon një ndjenjë nostalgjike të afërsisë dhe kujdesit për njëri-tjetrin
Si zakon i mikpritjes me rrënjë të thella dhe simbol i shëndetit të mirë, kolonya ofron më shumë sesa një dezinfektues praktik – është një burim ngushëllimi për shumë nga miqtë e mi turk këtu në një kohë të pasigurisë. Në një vit e gjysmë që kam jetuar në Stamboll, unë kam pasur pëllëmbët e mia të zhytura në restorante, dyqane dhe shtëpi të panumërta. Dhe tani, edhe pse shumë prej nesh aplikojnë koloninë vetëm ndërsa vetë-karantinohen, evokon një ndjenjë nostalgjike të afërsisë dhe kujdesit për njëri-tjetrin.
Shumë kohë para kolonjës, kishte ujë të trëndafilit. Duke filluar në Shekullin 9, kulturat në të gjithë Gadishullin Arabik e përdorën këtë aromë të shtruar me petale për qëllime aromatike, kuzhine, bukurie, fetare dhe medicinale, me persët, egjiptianët dhe osmanët gjithashtu duke e përdorur atë për të pastruar veten e tyre dhe të mirëpresin mysafirët. Deri në Shekullin XIX, eau de Cologne (një aromë me aromë natyral, që njihet më mirë sot si “kolon”) filloi rrugën e saj përgjatë rrugëve tregtare nga Këlni, Gjermani, deri në Perandorinë Osmane. Kur sulltani osman Abdülhamit II e hasi për herë të parë, ai e përshtati atë duke e përzier traditën e ujit të trëndafilit me risitë e aromave të huaja me bazë alkooli për të krijuar kolonya.
Në një vit e gjysmë që kam jetuar në Stamboll, unë kam pasur pëllëmbët e mia të zhytura në restorante, dyqane dhe shtëpi të panumërta. Dhe tani, edhe pse shumë prej nesh aplikojnë kolonjën vetëm ndërsa vetë-karantinohen, evokon një ndjenjë nostalgjike të afërsisë dhe kujdesit për njëri-tjetrin.
Shumë kohë para kolonjës, kishte ujë të trëndafilit. Duke filluar në Shekullin 9, kulturat në të gjithë Gadishullin Arabik e përdorën këtë aromë të shtruar me petale për qëllime aromatike, kuzhine, bukurie, fetare dhe medicinale, me persët, egjiptianët dhe osmanët gjithashtu duke e përdorur atë për të pastruar veten e tyre dhe për të mirëpritur mysafirët. Deri në Shekullin XIX, Eau de Cologne (një aromë me erë natyrale, që njihet më mirë sot si “kolon”) filloi rrugën e saj përgjatë rrugëve tregtare nga Këlni, Gjermani, deri në Perandorinë Osmane. Kur sulltani osman Abdülhamit II e hasi për herë të parë, ai e përshtati atë duke e përzier traditën e ujit të trëndafilit me risitë e aromave të huaja me bazë alkooli për të krijuar kolonya.