Новата анкета за Северна Македонија спроведена на национално ниво од страна на Центарот за анкетни
Иако 80 проценти од граѓаните поддржуваат Северна Македонија да стане членка на ЕУ, само 28 проценти веруваат дека нивната земја ќе влезе во ЕУ во текот на следните пет години – пад од седум проценти од последната анкета на ИРИ во јули 2018 година. Исто така, процентот на испитаници кои сметаат дека интеграцијата во ЕУ ќе трае подолго од десет години е зголемена за седум проценти. Испитаниците исто така ја наведоа „Интеграцијата во ЕУ“ како главно прашање за кое политичарите „зборуваат премногу“.
Поради изгледите за одложување на интеграцијата во ЕУ, јавноста го свртува вниманието кон економијата: 52 проценти од испитаниците сметаат дека прашањата поврзани со економијата (невработеност, економска состојба, сиромаштија, ниски пензии или неплаќање на пензиите) се најважните проблеми со кои се соочува Северна Македонија денес. Меѓутоа, граѓаните не сметаат дека политичарите ги делат нивните приоритети: 59 проценти од граѓаните се согласуваат дека политичарите треба да зборуваат повеќе за овие економски прашања.
Овие економски вознемирености може
На 12 април, Северна Македонија ќе одржи парламентарни избори, на кои околу три четвртини од граѓаните „многу“ или „донекаде“ веројатно ќе гласаат. Додека мнозинството од населението во Северна Македонија смета дека ниту една политичка партија не е најдобро опремена да постигне раст на економијата, партиите СДСМ (18 проценти) и ВМРО-ДПМНЕ (17 проценти) го делат лидерското место меѓу оние кои именувале партија која претпочитаат дека ќе ја реструктуира економијата. Севкупно, наодите покажуваат дека СДСМ и ВМРО-ДПМНЕ се на исто ниво и пред сите други партии во пресрет на изборите следниот месец. На прашањето за која партија би гласале доколку следната недела се одржат изборите, 17 проценти од гласачите го идентификуваа СДСМ, а 16 проценти ја избраа ВМРО-ДПМНЕ.
Истражувањето беше спроведено во име на Центарот за анкетни истражувања на ИРИ од страна на Брима, фирма за истражување на пазарот, од 30 јануари до 10 февруари 2020 година. Податоците беа собрани со користење на методот на стратифициран, повеќе степен случаен примерок,