Prodhuesi gjerman i veturave sportive, Porsche, pa një rënie të ndjeshme të fitimeve në vitin 2024, ndërsa shitjet në Kinë pësuan një goditje të madhe dhe kompania shpenzoi shuma të konsiderueshme për përditësimin e disa prej modeleve të saj luksoze.
Drejtuesit e Porsche-s paralajmëruan të mërkurën se prodhuesi nuk pritet të arrijë objektivat kryesore financiare deri në fund të dekadës.
Fitimi neto i Porsche-s ra me 30.3% nga viti në vit, duke arritur në 3.6 miliardë euro (rreth 3.9 miliardë dollarë) në vitin 2024, raportoi kompania.
Shefi ekzekutiv i Porsche-s, Oliver Blume, tha në prezantimin e rezultateve vjetore në Stuttgart se kompania do të zbatojë një program kursimesh dhe do të ndryshojë strukturën e saj korporative. Ai shtoi gjithashtu se do të ketë shkurtim të vendeve të punës.
“Shifrat pasqyrojnë nivelin e lartë të tensionit nën të cilin po funksionon e gjithë industria e automobilave,” tha Blume.
Megjithëse Porsche ka ambicie afatgjata, Blume tha se mund të duhet kohë për t’u rikthyer plotësisht në rrugën e duhur.
Porsche është pjesë e grupit Volkswagen, prodhuesi më i madh i makinave në Evropë, dhe Blume shërben si shef ekzekutiv i të dyjave.
Në shkurt, marka ikonike njoftoi një ristrukturim të bordit ekzekutiv, duke çuar në largimin e dy figurave kyçe: shefit të financave Lutz Meschke dhe shefit të shitjeve Detlev von Platen.
Në të njëjtën kohë, Porsche shpalli një zhvendosje strategjike drejt rritjes së investimeve në motorët me djegie të brendshme dhe hibridet plug-in. Për më tepër, kompania bëri të ditur se do të shkurtojë rreth 1,900 vende pune deri në vitin 2029.
Sipas Blume-t, kjo kërkon rreth 800 milionë euro investime në vitin 2025, gjë që do të ndikojë në uljen e fitimeve.
“E pranojmë këtë. Sepse jemi të bindur që kemi përcaktuar drejtimin e duhur për afat të gjatë,” tha ai.
Problemet në Kinë
Shitjet e Porsche-s ranë me 3% në vitin 2024, duke arritur në rreth 310,700 automjete. Në Kinë, rënia ishte dramatike, me një ulje prej 28%. Të ardhurat ranë me 1.1%, duke kaluar pak mbi 40 miliardë euro, ndërsa fitimi operativ ra me pothuajse 23%, në 5.64 miliardë euro.
Një nga arsyet kryesore është konkurrenca e ashpër nga prodhuesit kinezë të makinave elektrike, të cilët po fitojnë gjithnjë e më shumë terren. Për më tepër, rënia ekonomike në Kinë dhe kolapsi i tregut të pasurive të paluajtshme kanë zvogëluar fuqinë blerëse të klientëve të pasur, të cilët më parë ishin një shtyllë kryesore për Porsche-n.
Megjithatë, Blume theksoi se Porsche nuk ka në plan të ulë ndjeshëm çmimet për të rritur shitjet në Kinë, por do të fokusohet në një strategji të quajtur “shitje të orientuara drejt vlerës.”
Shkurtime të vendeve të punës
Për shkak të rënies së shitjeve, Porsche planifikon të shkurtojë 1,900 vende pune deri në vitin 2029, kryesisht në rajonin e Stuttgart-it, duke prekur të gjitha fushat — nga zhvillimi deri te prodhimi dhe administrata.
Për më tepër, kontratat e rreth 2,000 punonjësve të përkohshëm nuk janë rinovuar ose nuk do të rinovohen. Programi i kursimeve përfshin gjithashtu një kufi në bonuset e punonjësve, ndërsa drejtuesit kryesorë të kompanisë kanë premtuar të bëjnë një “kontribut të rëndësishëm” në këto kursime.
Tarifat e Trump-it – kërcënimi nga SHBA
Një tjetër kërcënim për Porsche-n po vjen nga Shtetet e Bashkuara, ku Presidenti Donald Trump ka kërcënuar së fundmi të vendosë tarifa prej 25% për importet nga Bashkimi Evropian, duke përfshirë edhe makinat.
Kjo mund të bëhet një problem madhor për Porsche-n, pasi tregu veri-amerikan po fiton rëndësi gjithnjë e më shumë, pikërisht në një kohë kur biznesi në Kinë është në rënie.
Në vitin 2024, më shumë se një në katër makina Porsche u eksportua në Amerikën e Veriut. Megjithatë, ndryshe nga disa prodhues të tjerë gjermanë që kanë hapur fabrika në Amerikën e Veriut, Porsche i prodhon të gjitha makinat e saj në Evropë, gjë që e bën atë veçanërisht të ndjeshme ndaj tarifave të mundshme.
Ka pasur spekulime se Porsche mund të zhvendosë një pjesë të prodhimit të saj në një fabrikë të Volkswagen-it në SHBA për të shmangur tarifat.
Shefi i financave, Jochen Breckner, u shpreh se kompania po e monitoron situatën nga afër dhe është e përgatitur për çdo skenar. Ai shtoi se Porsche po shqyrton gjithashtu mundësinë që tarifat e mundshme t’u faturohen drejtpërdrejt klientëve në SHBA, për të mos ndikuar shumë në rentabilitetin e kompanisë.