Eksperimenti nga Google dhe American Airlines redukton shtigjet e avullit, të cilat janë një burim i ngrohjes globale, përcjell KDP.
Kumbrat e avionëve – ose retë e kondensimit pas avionëve – kanë qenë një pamje e njohur në qiejt anembanë botës që nga fillimi i epokës së avionëve. Megjithatë, një eksperiment i ri nga Google dhe American Airlines sugjeron se ato së shpejti mund të bëhen shumë më të rralla, në një fitore të vogël por domethënëse që mund të ndihmojë betejën për të ulur emetimet e aviacionit.
Pilotët që fluturonin duke përdorur modele të inteligjencës artificiale për të zgjedhur lartësi të ndryshme, ishin në gjendje të zvogëlojnë gjurmët me 54%, me përmirësime të mëtejshme që priten, tha Google në një postim në blog të martën mbrëma.
“Kjo është pika e parë provë që fluturimet komerciale mund të shmangin në mënyrë të verifikueshme pengesat dhe në këtë mënyrë të zvogëlojnë ndikimin e tyre në klimë,” shkruan Carl Elkin dhe Dinesh Sanekommu, të cilët të dy punojnë për Google.
Vijat e avullit formohen kur bloza nga motorët e avionëve që djeg vajgurin grumbullohet së bashku me grimcat e ujit në ajrin e lagësht, duke lejuar formimin e akullit. Ato grimca më pas thithin dhe bllokojnë rrezatimin diellor, duke vepruar si një batanije rreth Tokës dhe duke kontribuar në ngrohjen globale.
Aviacioni përbën rreth 2.5% të emetimeve globale të CO₂, por kjo rritet në 3.5% të efekteve globale të ngrohjes kur merren parasysh ndotësit jo-CO₂. Ndërsa sektorë të tjerë si transporti rrugor kontribuojnë më shumë në ngrohjen globale, kërkimi mbi aviacionin është veçanërisht urgjent sepse nuk ekziston asnjë teknologji në shkallë për të dekarbonizuar udhëtimet me avion të largët. Kërkesa pritet të rritet në dekadat e ardhshme pasi vendet më të varfra bëhen më të pasura.
Ndotjet e aeroplanëve përbëjnë pjesën më të madhe të ngrohjes pa karbon, sipas Our World in Data. Prodhuesit e avionëve si Airbus dhe Boeing kanë shqyrtuar gjithashtu mënyra për të reduktuar pengesat, duke përfshirë shmangien e zonave që do t’i shkaktojnë ato.
Google, e cila është në pronësi të kompanisë mëmë Alphabet, tha se studiuesit e saj kanë punuar me American Airlines në përpjekje për të identifikuar rrugët që nuk do të shkaktonin pengesa. Google kombinoi një model kontrail të krijuar nga Breakthrough Energy, një kompani teknologjike e qëndrueshme e nisur nga bashkëthemeluesi i Microsoft, Bill Gates, me të dhëna të tilla si imazhet satelitore, moti dhe të dhënat e rrugës së fluturimit. Kjo i lejoi kompanisë të zhvillonte hartat e parashikimit.
Ofrimi i shërbimeve të shmangies së kontrailave për linjat ajrore mund të rezultojë të jetë një shërbim fitimprurës për Google.
Eksperimenti zbuloi se fluturimet duhej të digjnin 2% më shumë karburant për të shmangur pengesat. Megjithatë, Google tha se rritja totale e djegies së karburantit në të gjitha fluturimet e një linje ajrore mund të kufizohet në 0.3% sepse shumica e pengesave shkaktohen nga një pjesë e vogël e fluturimeve.
Çmimi e shmangies së kontraileve mund të jetë midis 5 dollarë dhe 25 dollarë për ton ekuivalent CO2, tha Google. Kjo mund ta bëjë atë konkurrues me format e tjera të reduktimit të efekteve të ngrohjes.
Përgatiti: Agon Neziri