E mërkurë, 24 Korrik, 2024

DEEPFAKES-MËNYRA E RE PËR TË DEZINFORMUAR PUBLIKUN

Deepfake krijohet duke marrë një video ose imazh të vërtetë të një personi dhe duke e kombinuar atë me zërin dhe fytyrën e dikujt tjetër. Rezultati është një video ose imazh realist, por tërësisht i rremë. Përdorimet e mundshme të deepfakes janë të shumta, dhe ato tashmë po përdoren për të manipuluar opinionin publik, për të shantazhuar dhe për të dëmtuar imazhin dhe reputacionin e individëve apo organizatave të ndryshme.

 Shkruan: Sefer Selimi Jr.

 Në epokën digjitale jemi mësuar me një fluks gjithnjë e në rritje informacioni dhe imazhesh që mund të manipulohen lehtësisht. Tani, me ardhjen e “deepfakes” (dipfejks), potenciali për manipulim mediatik është ngritur në një nivel krejtësisht të ri. Deepfakes janë një mjet i ri që po përdoret për të krijuar video dhe imazhe realiste, por të rreme, për të përhapur dezinformata. Deepfakes krijohen duke përdorur inteligjencën artificiale dhe mund të përdoren lehtësisht për të krijuar lajme të rreme, për të manipuluar opinionin publik dhe madje për të ndikuar në zgjedhje. Kjo formë e re e manipulimit të medias po rezulton të jetë një mjet i fuqishëm për ata që dëshirojnë të përhapin informacion të rremë dhe po bëhet gjithnjë e më e vështirë për t’u zbuluar. Ndërsa deepfakes bëhen më të sofistikuara dhe më të përhapura, është e rëndësishme të jemi të vetëdijshëm për potencialin e dezinformimit dhe të ndërmarrim hapa për të siguruar që lajmi apo informacioni që po konsumojmë është i saktë.

Çfarë janë deepfakes? Deepfake krijohet duke marrë një video ose imazh të vërtetë të një personi dhe duke e kombinuar atë me zërin dhe fytyrën e dikujt tjetër. Rezultati është një video ose imazh realist, por tërësisht i rremë. Përdorimet e mundshme të deepfakes janë të shumta, dhe ato tashmë po përdoren për të manipuluar opinionin publik, për të shantazhuar dhe për të dëmtuar imazhin dhe reputacionin e individëve apo organizatave të ndryshme.

Si përdoren deepfakes për dezinformim – Imazhi ose videoja e manipuluar mund të mos jetë menjëherë e dukshme, prandaj është e rëndësishme të jeni të vetëdijshëm se si krijohen këto imazhe dhe video të rreme, në mënyrë që t’i identifikoni ato dhe të shmangni mashtrimin prej tyre. Një nga mënyrat më të zakonshme për të krijuar një deepfake është kombinimi i fytyrës dhe zërit të dikujt me një imazh të dikujt tjetër. Zërat mund të ndryshohen për t’i bërë ata të tingëllojnë pak a shumë autentikë dhe shprehjet e fytyrës mund të ndryshohen për të bërë të duket sikur dikush po thotë diçka që nuk e ka thënë kurrë. Për shembull, imazhi dhe zëri i një politikani mund të kombinohen me një imazh të një personi tjetër për të krijuar një video në të cilën politikani duket se thotë diçka që nuk e ka thënë kurrë. Në lidhjen në vazhdim keni një shembull klasik të një video deepfake: https://www.youtube.com/watch?v=cQ54GDm1eL0 . Këto imazhe dhe video të ndryshuara mund të përdoren për të përhapur informacione të rreme si teori konspirative, statistika apo lajme të rreme.

Pasojat e mundshme të deepfakes janë të mëdha dhe ato kanë potencialin të kenë një ndikim të madh në shoqëri duke dëmtuar bizneset apo marrëdhëniet sociale dhe të bëjnë që njerëzit të humbin besimin te të gjitha mediat. Ato mund të përdoren për të krijuar lajme të rreme, për të manipuluar opinionin publik dhe për të ndryshuar perceptimet e njerëzve për ngjarjet si dhe për të diskredituar njerëz ose organizata të caktuara. Përhapja e dezinformatave është një problem serioz që mund të ketë pasoja në botën reale duke shkaktuar panik publik, t’i shtyjë njerëzit të ndërmarrin veprime të papërshtatshme dhe të ulin besimin në institucionet publike.

Me avancimin e inteligjencës artificiale dhe teknologjisë, deepfakes do të jenë sfidë dhe problem real në të ardhmen, posaçërisht nga aktorë me qëllime të këqija të cilët do t’i keqpërdorin për të shkaktuar dëm, andaj, ashtu si për lajmet e rreme dhe dezinformatat në përgjithësi është tejet e rëndësishme që e gjithë shoqëria të angazhohet për të rritur shkathtësitë e publikut përmes edukimit mediatik si një nga mënyrat më të mira dhe më afatgjate për t’u mbrojtur.

Të fundit